fredag 18 december 2009

Snacka om egen medicin...


Arets bild om du fragar mig... Ship of fools ligger ju nara till hands dessutom.
Bilden ar fran Greenpeace's bat Arctic sunrise dar ett gang fran CFACT, alltsa kolla/undersok fakta, rullade ut en banderoll medans de distraherade greenpeacearna med doughnuts, munkar!!
Haha ha ha de e ju bara for bra alltsa. Too good to be true liksom. Artikel har.
Man kan ju se hur det sa sakta borjar krakelera. Det intressanta ar ju att man behover inte ga sarskilt langt for att hitta fakta. Universitet i Illinois ar de som haller koll pa tex isarna varlden over, isar som Al Gore bla, sager har minskat.
Man har filmat nar isarna naturligt smalter pa varen och sedan kablat ut bilderna om och om igen samtidigt som man babblat outtrottligen om de stackars isbjornarna som faktiskt ar betydligt fler idag an for 10 ar sen.
Faktum ar att isarna inte haller pa att forsvinna och att det faktiskt blir kallare pa jorden.
Jo, sa ligger det till och Ni kan sjalv kolla upp det. Om Ni nu vill veta, vill saga.
Jag vill ju tillagga att Greenpeace har jag alltid haft respekt for, jag ar till och med medlem.
I den har fragan dock, som sa manga andra, ar de missledda.
Har har Ni en minst sagt intressant ordvaxling mellan Lord Monckton och Greenpeace.
On a more serious note.. I Detroit, bilindustrins huvudstad, borjar panik nu sprida sig nar arbetslosheten enligt vissa matningar ar 50%. Stackare.
Sjalv har jag varit en manad i London nu och pa sondag ska jag tillbaka till Swedala, Yes det ska bli nice.
I looove London though...this is home now.
Men jag far ta och skaffa en ny dator alltsa...en med prickar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar