tisdag 4 augusti 2009

Den underbara ön



Ja då var Secret island över för denna gången. Vilken helg det blev. Alla dessa härliga människor.

Vi var ju ett gäng(en buss) som kom på torsdagen och inte kunde komma över på grund av ovädret.
Samma natt gick en båt ner precis utanför och sex man försvann i djupet. God rest their souls.
Det var nog bra att vi stannade i land.
Vi alla fick campa två nätter i närheten av kyrkan i byn, det var regn och rusk men vi var lika glada för det. Andra natten kom Locus och grabbarna med ljud och ljus, vädret var mycket bättre och det blev ett härligt party på en helt grym spot precis vid sjön.
På lördagsmorgonen var det dags att åka över till ön, jag vaknade bakfull som en jävla örn och utan vatten.. det var bara att börja packa ihop tältet och se glad ut men faaan va jag mådde.
Jag och Oliver, en Kanadensare, släpade bort våra grejer till hamnen där vi fick till en god frukost.
Jag vill ju passa på att hälsa lokalbefolkningen, båtförarna Jörgen, hans döttrar, Peter mfl.
De var verkligen helt grymma människor, och som såg till att allt kom över. Folk samt utrustning.
Nu bar det över till ön och vad ska jag säga...det var fullt ös fram till söndagen..
Sova?
Höjdpunkten musikaliskt var helt klart Hypno Rex spelning nån gång sen eftermiddag. Killen är ju ett geni, fy fan vilket jävla drag.
En annan höjdpunkt var ju killen som hade "lurat" över sin 84 åriga morsa! Ha ha ha, den var go den.
En intressant kvinna för övrigt, estländska, med en lite sorglig historia om hur hennes familj splittrades på 40-talet då hennes far sa att nu drar jag till Kanada, den som vill följa med följer med. Hennes tre yngre systrar gjorde så men själv stannade hon med sin blivande man och fick tre söner med honom. Hon saknade systrarna mycket.

På det stora hela träffade jag grymma människor.
Var är du som delade med dig av Shiva..? Hör av dig lillkillen!
Hej till Peter, Kristian o Henrik, Marko(tack för skjutsen), Timothy och hans lilla dotter Vilda(!), Björn(arna), Fan va hette du som bodde i Norge nu då!? Du var ju ascool och höll ut hela morgonen. Sen har vi ju han med vikingahjälmen,, en tokig jävel.
Sen har vi ju ön...ett vackrare ställe finns väl knappast, i sanning unikt.
Har inga bilder än men fortsättning följer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar